tisdag 19 juni 2012

En bulle i ugnen...


Bulle i ugnen, på tjocken, preggo, på smällen, havande... Kärt barn har många namn. Hur som helst är mitt nuvarande tillstånd GRAVID, vad man än vill kalla det, och med allt vad det innebär. Har inte riktigt vant mig ännu, trots att jag dagligen påminns med kräkningar och svårigheter att hitta kläder som passar figuren.

Enligt planen kommer jag i alla fall att befinna mej i gravidtillståndet fram till runt den 14 november, och med tiden bli allt mer lik ett mumintroll. Förhoppningsvis anländer Lillfisen (eller kort och gott "Fisen") någon gång runt detta datum, och livet (och kroppen, har jag förstått) blir sig aldrig mer likt.

Jag ser också fram emot att slippa kräkas flera gånger om dagen, för de senaste 4 månaderna, efter det magiska plusset på stickan (eller egentligen t o m sedan några dagar innan), har jag kräkts mer än jag sammantaget gjort i hela mitt liv (inräknat alla tonårsfester). Detta möjligen undantaget spädbarnstiden, men det känns tveksamt. Tror faktiskt inte det.



Hur som helst väntar vi med spänning på att "bullen" på bilden ska bli färdiggräddad, men än så länge är vi inte ens i halvlek. Imorgon har 19 veckor gått och november känns ännu långt borta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar