onsdag 27 juni 2012

Hormonhäxan på stan

Idag har jag lyckats pricka in en hel del aktiviteter mellan kräkningarna. Det sista jag gjorde innan jag gick hemifrån var att knäböja vid toaletten (blev t o m tvungen att skjuta upp lunchdejten en kvart p g a detta), och det absolut första jag gjorde när jag kom hem några timmar senare var exakt samma sak. Däremellan hann jag dock med en hel del, och kan känna mej nöjd med hänvisning till det jag skrev igår, om att komma sig ut och göra saker istället för att deppa ihop hemma i soffan.

Under mina timmar hemifrån har jag lunchat med höggravida vännen S, och bl a avhandlat ämnet grannsämja, eller rättare sagt bristen på densamma samt diskuterat graviditetsplågor. Efter detta hann jag med att köpa smink för en förmögenhet (tack Norge för feriepenger och skatteåterbäring!). När jag inte känner mej pigg och fräsch kan jag kanske i alla fall kan lura någon i min omgivning. För säkerhets skull, ifall det skulle misslyckas, inhandlade jag även ett par solglasögon.

Efter detta hann jag sedan med ett 1-års kalas, och tryckte i mej en mängd supergoda kakor och pajer, som jag senare gjorde mej av med. Man skulle kunna säga att jag ägnade mej åt en lite annorlunda typ av vaskning...

Utvärderingen av dagen måste bli att jag känner mej rätt nöjd. Jag mår bättre när jag kommer ut och gör något. Imorgon är dock en ny dag att kämpa emot. Eller med. Då är i alla fall S hemma, så att Hormonhäxan har någon att terrorisera. Han säger att han bär sin teflonmantel som skydd, vilket kanske är lika bra...


Bjuder på ett par magbilder från förra veckan när vi promenerade vid ån. Förresten är vi HALVVÄGS idag!



Mina tomater frodas trots februarivädret.


Häromdagen handlade vi på Coop. Om man köpte fyra produkter från Findus fick man en Alvar Aaltoskål från Iiittala. Jag ville gärna ha en sådan, så jag tvingade S att köpa diverse frysta grönsaker. Dagen efter handlade vi på Coop igen. Då ville jag ha skål till! För visst ser det ju mycket bättre ut med två?! Så nu är frysen full, och vi lär få leva på Findusmaträtter tills vi kräks, tänkte jag säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar