söndag 15 juli 2012

Familjesemester på Åland

Om en liten stund är det dags för nästa prövning. En veckas "semester" och "familjeliv" på Åland. Vi ska pröva i alla fall. Som tur är går det många båtar därifrån ifall det skulle visa sig att familjesemester inte var vår grej. Eller min grej. S är en vanare familjesemestrare än jag, och styr med säker hand upp grillning, barn- (och vuxen-) konflikter, måltidsplanering och dylikt som ska till för att friden ska infinna sig. Hmm. Men så mår han inte konstant illa heller, försvarar jag mej och mitt tillkortakommande.

Jag hoppas (och måste väl någonstans försöka tro) att det kommer att bli bra. Svärisarna kommer att komma jättebra överens, tonåringarna kommer att vara superglada hela tiden och tycka att Åland är toppen, solen kommer att skina som aldrig förr och jag kommer att kräkas med ett leende på läpparna. Sen ska jag ju faktiskt breaka med ett läkarbesök i Uppsala också, och får väl se det som ett tillfälle att andas lite.

Ok, ett-två-tre, here we go... Åland är fantastiskt!

2 kommentarer:

  1. Jenny Grönlund17 juli 2012 kl. 14:10

    Hej Etta!! Klart allt kommer att gå bra på Åland!! Som du sa så är ju Åland fantastiskt ; )
    Och så finns det ju vänner du kan rymma till om det behövs : )

    SvaraRadera