söndag 26 augusti 2012

Bitter som fan

Jag är så less på min situation, ifall det har gått någon förbi. Jag har fortfarande ont i munnen, och kan inte äta ordentligt. Igår kräktes jag tre gånger, vilket jag kan tala om att kändes i tungan (eller resterna av tungan). Sedan kunde jag inte somna, då jag drabbats av halsbrännan-from-hell, och låg vaken till minst 03.30 i natt. Vilket läkemedel mot halsbränna är det man kan ta som gravid?

S jobbar idag. Kanske lika så skönt för honom. Ibland tror jag att vi pratar olika språk, han och jag. Jag tycker inte att han förstår vad jag menar, och så blir jag oproportionerligt irriterad. Hormonhäxa? Undrar om man kan skylla alla sina tillkortakommanden på det, eller var gränsen går. Imorgon ska jag i alla fall träffa mödravårdens psykolog, vilket jag har stora förhoppningar på att ska ge mej perspektiv på tillvaron. Åtminstone kan jag gråta ut hos någon utomstående.

Jag har ännu inte bestämt om jag ska gå till jobbet imorgon. Jag vet inte varför jag sätter sådan prestige i det. Jag mår ju inte bra, kan inte äta ordentligt, och det gör ont att prata. Vad är det för idé att pina sig? Jag ska fundera ett tag till.

Jag använder i alla fall en del av min negativa energi till något konstruktivt, och har sytt lite idag. Det är ganska skönt att göra något konkret istället för att bara fundera och fundera.


3 kommentarer:

  1. Vad fint det blir!!! Rennie är det preparat min bm rekommenderade. Jag tycker det funkar. Bit ihop, snart är det över. Kram S

    SvaraRadera
  2. Stå ut bara, snart kommer bebbe, då blir allt bättre :) F hade också stora problem att begripa det mest självklara när jag var gravid. Tillslut fick jag sammanfatta allt i tre naturlagar -Rör inte min mat -Rör inte mig och -Jag mår fakriskt bättre av att se dig må dålig, därför är jag hemsk ibland! Tror inte vårt förhållande hade fixat mer än två graviditeter :)
    /A

    SvaraRadera
  3. Tack för er support. Känns faktiskt riktigt skit ibland. Räknar ned, som ni förstår...

    SvaraRadera