tisdag 7 augusti 2012

Knipövningar

Jag skulle så gärna träna lite, men inget verkar funka med den här andrasorteringskroppen. Allt flås är borta, eller kanske man skulle kunna säga att jag har fått flås, för flåsar som ett ånglok gör jag så fort jag lyfter ett finger. All muskelstyrka jag någonsin haft är försvunnen, och mina armar är numera smala men slappa.

Crosstrainer, trappmaskin och liknande funkar inte för fogarna, inte simning heller. Eller inte bröstsim, och för mej som inte behärskar mer än ett av de fyra simsätten, betyder det således att simning numera är uteslutet. Jag klarar av att cykla, i maklig takt och upprätt ställning, annars tar magen i. Så då är promenader med myrsteg och i snigeltakt det enda som återstår av träningsalternativen.

Ja, det skulle då vara dessa KNIPÖVNINGAR, som man tydligen ska träna på ständigt och jämt. Är det någon som på riktigt gör knipövningar? Flera gånger om dagen? Stående på alla fyra? Blotta tanken på knipövningar gör mej svettig, det får fan räcka som träning.

1 kommentar:

  1. Aldrig gjort en enda knipövning. Men så blir jag väl inkontinent runt 40 också...
    Och vad för sorts träning är egentligen det? Att knipa? Får man snygga triceps då?
    Fel att kalla det träning.
    Sofia

    SvaraRadera