onsdag 22 augusti 2012

Operation imorgon

I morse var jag som sagt på läkarbeskök på Öron-näsa-halsmottagningen. "Oj, vad stor den var!", sade läkaren som tittade på knölen. "Den där måste opereras bort, vi sätter upp dej för en tid nästa vecka". Då blev jag nervös. Det är oroväckande när saker och ting går snabbt inom vården. Hon ville kontrollera att det inte är en tumör. Undrar hur stor misstanken är när man får en operationstid så snabbt?

Och snabbare ändå blev det, för när jag pratade med deras operationsplanerare undrade hon om jag kunde komma redan imorgon. IMORGON! Så imorgon ska de skära bort halva min tunga. Det kanske blir tyst och skönt för S här hemma sedan. Och jag kanske äter min sista måltid ikväll... Imorgon är jag alltså sjukskriven från jobbet igen, för ovanlighetens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar