måndag 20 augusti 2012

Svårköpt bricka

Dagarna går, vissa är bättre, andra sämre. Idag har varit en ganska bra dag. Igår var en dålig dag. Och ja, jag kräks fortfarande varje dag.

På eftermiddagen svängde jag förbi Röda Korsets secondhandbutik för att kolla efter lite lapptäckstyger, då jag har fått en beställning, som jag tänkte dra igång med. Jag hittade inte så mycket tyg, lite småbitar bara, men däremot en bricka som jag väldigt gärna ville ha. Jag ställde mej i kön tre gånger, eftersom jag fick ett blodtrycksfall och började känna mej rejält svimfärdig och svajig, och var tvungen att gå sätta mej. Jag ville dock inte släppa min bricka och gå ut, jag skulle ju ha den! Efter försök nr 2 blev jag tvungen att uppsöka cafeterian och be om ett glas vatten, samtidigt som jag kände hur pannan blev svettvåt och synintrycken dimmiga.

Men skam den som ger sig! Vid tredje försöket tror jag att personalen förbarmade sig över mej (alternativt inte tyckte att jag var riktigt klok, och ville bli av med mej från butiken så fort som möjligt), för då fick jag gå förbi hela kön till en helt egen kassa. Någon kanske hade observerat mina försök. Men brickan blev min tillslut i alla fall, och sedan mådde jag jätteilla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar