onsdag 26 september 2012

Amningsbh, vilket skämt

Efter en stärkande lunch med kina- och sushibuffé kände jag mej redo för dagens utmaning: Att köpa amningsbh. Herregud, ni hör väl hur det låter! Jag känner mej inte alls hemma i det här. Men faktum är att jag knappt har några underkläder som passar längre, och amma ska jag väl förmodligen göra inom kort är det tänkt, så amningsbh känns ändå som det mest praktiska och ekonomiska underklädesinköpet just nu.

Det enda jag kände till i detta obekanta landskap var att man inte skulle snåla med storleken. Så jag har provat och provat, och lyckades tillslut bestämma mej för två. Dessa två visade jag sedan för S när jag kom hem, och han höll på att skratta ihjäl sig, de såg helt ENORMA ut. Är mina bröst så där stora? Och ska de bli ännu större?

Jag kan i alla fall inte säga som Shakira; Lucky that my breasts are small and humble, so you don't confuse them with mountains. Sedan ville S ha en förevisning i hur detta märkliga klädesplagg fungerar, men jag nöjde mej med en teoretisk förklaring, den praktiska delen skippar vi tills vidare, "bergen" är inte redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar