måndag 10 september 2012

Insomnia inte bara p g a läskig läsning

Gårdagen var mycket lugn. S var sjuk och jag bara klen som vanligt. Vi kollade filmen The Iron Lady, om Margaret Thatcher, vilken var helt ok. I vanlig ordning kunde jag sedan inte sova, och det berodde inte på något sätt på att filmen skulle ha varit otäck, för det var den inte.

Däremot var boken jag läste ut efter filmen, Nattfåk av Johan Theorin, rätt otäck. Jag har haft lite problem med att läsa den när S har varit på jobb och jag har sovit ensam, eftersom den var så läskig (mycket död och övernaturliga inslag). Jag har ju förstås haft Fröding som sällskap, men han är inte mycket att hålla i då det blåser, dessutom är han själv mörkrädd och ser hjärnspöken överallt. I natt låg dock S och förkylningssnarkade bredvid mej, så det var inte otäck litteratur i min ensamhet som var orsaken till min sömnlöshet. Snarare min stora mage och oförmåga att ligga på rygg. Eller mage. Eller sida heller för den delen.

Filmgodis

Fröding är mörkrädd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar