torsdag 20 september 2012

Svimfärdig med Jesus

S och jag sitter på tåget mot Stockholm. Han fick biljetter till Jesus Christ Superstar (eller Jesus Christer Supersnabb, som autocorrect vill få det till) i födelsedagspresent, och valde, som tur var, mej som sällskap. Och nu är det dags.

När jag bokade biljetterna i april hade jag inte en tanke på att jag, gravid i vecka 32, fortfarande skulle må illa och dessutom ha stora problem med vena cava syndrom, vilket verkar vara dagens krämpa. Hela dagen idag har jag ägnat mej åt olika moves för att försöka häva mitt låga blodtryck, utan större resultat.

När jag för en stund sen låg på alla fyra och hängde över soffan, gnällande att jag kände mej svimfärdig, kändes det som att kvällens föreställning kunde bli spännande på mer än ett sätt, men för tillfället mår jag ganska bra. Jag aktar mej dock noga från att luta mej bakåt mot tågsätet, för då vet jag att det är kört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar