onsdag 5 september 2012

Svaret

Jag inser nu att som proffsbloggerska borde jag ju givetvis ha bloggat från mobilen direkt när jag kom ut från läkaren, men nu blev det inte så. Sorry, alla som troget tittat in här idag. Istället åkte jag hem, pratade lite med Försäkringskassan, surfade lite, somnade sedan på soffan, och vaknade nu flera timmar senare av att en vän ringde och hörde hur det hade gått.

Jo, det gick bra! Knölen var något slags granulom (irriterad på mig själv för att jag inte lade det exakta namnet på minnet), en godartad förändring som växt på sig p g a mekanisk irritation, d v s att den har skrapats mot tänderna när jag har kräkts. Tyvärr har jag nu en liknande blåsa, som allt startade med, på andra sidan av tungan, plus att det har blivit en knöl i själva ärret där man tog bort den första, så jag ska på ett återbesök om några veckor för att se hur det utvecklar sig. Det verkar ju som att jag har lätt för att bilda ärrvävnad, vilket vissa har.

Så ingen cancer. Skönt! Jag hade ju redan googlat fram behandling, prognos och statistik och visste allt om vad som väntade, men nu kan jag släppa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar