söndag 14 oktober 2012

Barnhelg

Varannan helg bor två tonåringar hos oss. Det är jättekul, för det mesta, också ganska energikrävande ibland, eftersom jag då ska vara vuxen, och klok, vilket jag inte alltid känner mej som. Dessutom är jag nuförtiden trött, sliten och illamående, vilket gör att energin och humöret inte alltid är på topp (läs: mer förbannad än vanligt). Då spelar det ingen roll om man är tonåring eller pensionär, jag vill helst inte umgås med någon.

Den här helgen har dock varit jättebra, trots att jag är höggravid, lider av diverse graviditetsrelaterade krämpor, regnet öser ner och bankkontot ekar tomt. Vi har räknat matte, haft otroligt givande och bra diskussioner, övat gitarr, sytt och grejat (jag sparar resultatet till Återbruksumaningen imorgon) och så skickade jag iväg hela flocken för att kolla in uppstoppade djur på Evolutionsmuséet, så att det här uppstoppade djuret kan få vältra sig lite på soffan en stund.

En del av tvätthögen bestående av ärvda barnkläder som jag har grottat ner mej i de senaste dagarna


Edit: Jag höll ju på att glömma det viktigaste av allt - vi har tittat på Dirty Dancing med en ung Patrick Swayze. Tonåringarna måste ju lära sig kulturhistoria!

4 kommentarer:

  1. Jag vet hur vidrigt det är att vara gravid, iallafall med sån otur att må illa konstant... Det märkliga är hur avlägset vissa saker redan känns, och hur stor kärleken redan är. Jag älskar Victor så SJUKT mycket och är tacksam för att han är frisk och att det var/är jag som mår apa istället för han.

    Ingen tröst nu, men det sägs att ju mer illa man mår, ju intelligentare barn... ;)

    Vilket datum är du beräknad till? Ska hålla tummen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det där med intelligensen låter ju lovande ;-) BF är 14 november, så det är faktiskt exakt en månad idag.

      Radera
  2. bra att du lär dom kulturhistoria!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom var mycket imponerade och läraktiga!

      Radera