torsdag 18 oktober 2012

36+1

Fisen är idag 36 hela veckor och en dag gammal, 36+1 således. Vi har varit på förlossningens bedömningsmottagning och nu hos barnmorskan. Allt ser bra ut, och Fisen är välkommen ut om det skulle vara så att han/hon känner för det. Vi diskuterade förlossning, smärtlindring och amning, och jag känner mej som ett ufo. Måste nog läsa lite i mina broschyrer, tror jag.

Jag har inte grottat ner mej så mycket eftersom jag känner att jag inte kan påverka skeendet så mycket ändå, utan överlämnar besluten till de sakkunniga. Och så är det väl lite grann en försvarsmekanism också kanske.

Däremot trodde min barnmorska inte att jag skulle gå två veckor över tiden, utan att Fisen sannolikt vill ut innan dess, så vi får väl se hur det blir. Jag har ju sammandragningar hela tiden, och var öppen 1 cm vid besöket på förlossningen föregående vecka, men har samtidigt inte alls ont. Det kändes lite skumt när hon sa hej då, och "vi får väl se om vi ses nästa vecka".

När jag tittar neråt ser jag bara en jättemage, men det är mina fötter som skymtar under den.

För att hänvisa till föregående inlägg om avsaknad av kondition, så beräknade jag också helt fel när jag skulle bestämma hur lång tid jag skulle avsätta för promenaden upp till sjukhuset på förmiddagen. I vanliga fall går jag på ca 10-15 minuter, idag tog jag i och gick hemifrån en halvtimme före mitt besök. Och kom försent. Och blev omsprungen av igelkottar och åldringar med rollatorer på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar