tisdag 30 oktober 2012

När kan man åka skidor?

Något som jag tycker är superroligt att göra är att åka skidor, och nu pratar vi om slalom. Detta intresse upptäckte jag för ca 4 år sedan, d v s ungefär 30 år senare än alla andra i min ålder. Det betyder att de flesta jag känner antingen har tröttnat på skidåkning eller är avancerade entusiaster. Eller så har de aldrig gillat att åka skidor. Jag har kommit på det här intresset alldeles för sent i mitt liv! Och är fortfarande galet entusiastisk nybörjare. Den enda jag vet, som är 30+.

Nu när jag går hemma och skrotar hela dagarna läääängtar jag efter skidsäsongen. Jag plågar mej med att surfa runt på arrangörernas hemsidor och drömmer om nypistade backar. Jag planerar fjällsemestrar och dagsutflykter i smyg och klurar på hur vi ska lösa barnvaktsproblemet.

För det är ju just det lilla problemet, vi ska få barn vilken dag som helst, och detta kommer med största sannolikhet att spoliera vinterns skidorgier. För en liten bebis kan väl inte åka skidor? Det är väl bra om man kan gå först, åtminstone?




Jag tror att den här fixeringen bottnar i att jag, med min rastlösa själ och mitt i vanliga fall ganska fullspäckade schema, har gått i månad efter månad med alldeles för lite att göra p g a illamående och sjukskrivning. Sommaren passerade som en enda stor parentes, och nu bara kliar det i min kropp efter sysselsättning och fysisk aktivitet.

Högst antagligen kommer jag att tycka att jag har alldeles tillräckligt att göra bara Fisen kommer ut, och så slutar jag älta det här. Jag har ju förstått att amning och sådant tar både tid, kraft och energi, och det kanske stillar mitt behov av sysselsättning... Sömnlöshet gör möjligtvis också att suget minskar. Annars kanske barnvakten kan vänta nere vid liften, så att jag kan amma mellan åken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar