torsdag 13 december 2012

Statusuppdatering efter 3 veckor

Ny uppdatering:


Mamman:
Tröttheten är status quo. Annars rullar det på. Dagarna flyter ihop, och nätterna med. Skulle gärna önska att S var hemma, men från nästa fredag är han iallafall ledig över jul och nyår. Fysiska krämpor jag lider av är smärtande bröst (som man tydligen måste vänja sej vid att slänga fram och blotta till höger och vänster när lillmadam så kommenderar) och jag har fortfarande något slags tyngd i underlivet (hur länge ska man ha det?).

Pappan:
Är äntligen klar med sin mattekurs och kan nu på heltid ägna sig åt nytt jobb, familj, bebis, jobb, trött sambo, skrikig bebis, städning, jobb, tvätt och jobb. Snarkar ibland högt på nätterna, och jag tror att han gör det för att provocera... Fast han är fantastisk med lilla A, jag blir avundsjuk och hormonell och tycker att jag inte alls är lika bra.

Lilla A:
Storbajsarn fortsätter, trots sina bajsmängder, att stadigt öka i vikt - 235g upp på en vecka enligt dagens vägning på BVC. Mycket bra, enligt distriktssköterskan. Mamman är stolt (och känner hur hon själv urlakas - att glömma bort att äta är inte bra). Lilla A ägnar sig åt amningsmaraton och är missnöjd och skrikig nästan varje kväll, men annars oftast nöjd. Mer och mer vaken. Är tre hela veckor idag.

Fröding:
Känner sig åsidosatt och talar ständigt om att han håller på svälter ihjäl - det är minst en vecka sedan han fick mat senast. Uppför sig dock rätt så väl, har bara provat spjälsängen vid ett tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar