torsdag 3 januari 2013

Ytterligare ett inlägg om sömn

Angående mina sömnproblem har jag och S nu, efter konsultation med diverse vårdinstanser, beslutat att han ska vara hemma och ta hand om Lilla A några förmiddagar så att jag har chansen att sova ikapp lite. Men efter idag vet jag inte hur många förmiddagar som kommer att behövas just nu.

S åkte till jobbet vanlig tid och Lilla A och jag har sovit gott hela morgonen. Det här kortet är taget kl 11.30, då jag gav upp och klev ur sängen. Lilla A sov en halvtimme till.


Hennes hand ser enorm ut på bilden, men riktigt så stor är den inte i verkligheten, även om jag har fått höra att hon har långa fingrar.

Vi får hoppas att det blir någon ordning på sovandet nu. Lilla A sover mest i sin egen säng nu, även om hon ganska ofta vaknar när vi flyttar över henne och så får vi börja om, men jag sover iallafall bättre när hon ligger där istället för i vår säng. Och så har jag öronpropparna intryckta halvvägs till hjärnan.

Än så länge har jag inte gått ut med byxorna aviga, som min vän gjorde, eller tyckt att folk stirrat på mej på bussen och upptäckt att jag glömt bröstet på utsidan av kläderna, som jag läste ett inlägg om, men det kanske kommer om jag inte reder upp det här, så gärna fler sådana här förmiddagar, tack!

1 kommentar:

  1. Haha, ja, handen ser onekligen stor ut, men det är väl perspektivet som luras antar jag. En sötnos är hon i vilket fall som helst!
    Gå ut med brösten utanför kläderna verkar inte tillrådligt såhär års, stor risk för mjölkstockning i kylan va? Hoppas på fler sovmorgnar för er del! Och förstås att hon inte bara vänder på dygnet, utan faktiskt sover lite på natten också.

    SvaraRadera