lördag 2 mars 2013

På egen hand

Jag och Lilla A har spenderat fredagen och natten till idag utan pappan i familjen, då han åkte till sina föräldrar igår. Allt har funkat bra, även om jag vid 4-tiden inatt har varit upp och hämtat en hink, då jag hade någon dröm om magsjuka. Kunde dock konstatera imorse att jag nog bara var hungrig.

Det är också besvärligt att släpa med barnvagnen i bilen då man är ensam, efter som stötdämparna till bakluckan gick sönder för två veckor sedan, och ingen har haft tid att engagera sig i detta. Bakluckan är alltså skittung, och hålls nu inte uppe av egen kraft.

Men bra karl reder sig själv, som det ju så könsdiskriminerande heter, så med lite trixande i sann McGyver-anda lyckades jag med hjälp av varningstriangeln palla upp luckan, och med risk för att krossas under dess tyngd lirka in vagnen. Som jag sedan givetvis inte ens skulle ha behövt ha med mej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar