måndag 3 juni 2013

Ilsket

Det här med familjeliv är inte lätt. Det är mycket som ska klaffa, många aktörer inblandade och många olika viljor och åsikter. En s k utvidgad familj, eller modern familj, medför ännu fler möjligheter till kontroverser. Igår kväll blev mitt mått rågat, och jag fick ett utbrott. Ilsket smällde jag i dörrar, slamrade och skrek, tog på mej ytterkläder och gick en sen promenad med frustrationen kokande inombords, trots att jag egentligen borde ha gått och lagt mej och sovit på saken. Men det är inte lätt att sova när man är arg.

Efter ilsket ha vandrat runt de närmaste kvarteren en stund gav jag upp mitt infantila beteende och gick in, och kände mej sedan mest uppgiven och ledsen. Varför ska det vara så svårt?

Men vi har gjort roliga saker också, inte bara skrikit fula ord och sparkat på saker. Igår visade det sig att S var övertalig på jobbet, så han kom hem och hängde i parken med mej och Lilla A istället. På kvällen grillade vi hamburgare. Idag har Lilla A och jag varit på Babylab på Psykologiska institutionen och deltagit i en studie igen, och imorgon kommer Lilla A:s mormor hit så att jag ska få njuta av förmånen att få gå till tandläkare.

Lilla A hittade en märklig telefon att leka med i väntrummet på Babylab. Den var mycket större än den där iPhonen hon brukar försöka dreggla i.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar