söndag 16 juni 2013

Kaos i dumskallefabriken

Nu har S och den andra tonåringen anlänt till ön. Jag hade lovat hämta dem från båten, men lyckats slarva bort bilnyckeln. Stressad sprang jag runt och letade överallt, tills svägerskan kom ut med nycklarna till deras bil och satte dem i handen på mej.

Sen och sur pinade jag deras lilla bil mot hamnen, medan jag tänkte på hur vi alla skulle bli tvungna att åka buss till Uppsala nästa vecka, och bilen skulle stå kvar här, låst, obrukbar och ivägen. Tio minuter efter båtankomsten var jag iallafall i Eckerö och kunde plocka upp min kära, efterlängtade sambo och hans äldsta dotter. 

Tillbaka i stan sken solen och ikapp med den även den yngre dottern, som var på ett strålande humör. Jag vet inte om det var sommarjobbet, pappas ankomst eller det faktum att hon fick rida på arbetstid idag som gjorde att hon var så glad. 

Det blev en promenad ner till badstranden, där hon var den enda som vågade sig på ett dopp. Jag hittade inga uppgifter om vattentemperatur någonstans på nätet, så ni ålänningar som läser - hur varmt är det vid Nabben? 16? 

Efter bad fikade vi svägerskans rabarberpaj och garvade åt veckans foton. Imorgon är det S som får stå för skjutsen till arbetsplatsen, då mopedkortet för den unga arbetstagaren ännu inte är fixat. Själv planerar jag att sova. Hoppas Lilla A också har planerat det. 

Bilnyckeln då? Ja, den låg i shortsfickan. 


Lilla A har provat kusinens kritor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar