tisdag 23 juli 2013

Resevagn

Idag har vi försökt bestämma oss för vad vi ska införskaffa för resebarnvagn. Det där med barnvagnar är en djungel, för er som inte kände till det. Först måste vi bestämma vad som är viktigast för oss - ska den vara liten och lätt att bära omkring eller skön att köra, för det verkar inte gå att kombinera de två egenskaperna. När vi bestämt oss för det måste vi ta ställning till om den ska vara bakåtvänd, ha vridbara hjul, små eller stora hjul, kosta en förmögenhet eller vara billig, och om den ska vara begagnad eller ny.

Vi (läs: jag) bestämde mej för en Brio Spin. Visserligen framåtvänd, men hyfsat liten, utan att ha löjligt små hjul, och med nästan fullt liggläge. Jag hittade två till väldigt bra pris på Blocket. Lycka! Men nu svarar ingen på mina mail eller telefonsamtal. Och imorgon åker vi till Dalarna, och där finns det minsann inga Brio Spins att få tag på. Inte enligt Blocket iallafall (fast det går ju inte så bra för mej här hemma heller vad det verkar) Jag måste ju ha den innan vi åker på vår resa, annars faller ju hela idén med en resevagn.

Lilla A på stranden på Åland. Solhatten ramlade i vattnet, men ett par byxor funkade nästan bättre att ha på huvudet. Och sand är tydligen gott.

I morse stod hon och beundrade sin spegelbild i ugnsluckan. När jag skrev på Facebook att det var en bebis i ugnen menade jag inte att jag var gravid, vilket blev den stora frågan, utan syftade på spegelbilden. Nej, jag är inte gravid, så nu vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar