måndag 2 september 2013

BVC-besök

Idag har vi varit på 10-månaderskontroll, fast barnet faktiskt inte ens är 9½ månad. Vikten är fortfarande i kategorin "flugvikt". Eller kanske t o m "fluglortsvikt", för så lite väger hon. Trots god aptit väger det stackars flickebarnet fortfarande inte ens 7 kg, då det i föräldragruppen finns lika gamla bebisar som sprängt gränsen för tvåsiffrig vikt vid det här laget.

Men annars är allt bra, hon visade ivrigt alla sina färdigheter, och vinkade glatt, med både en och två händer, som hon sedan klappade och pekade på lampor med. Efter det ansträngande BVC-besöket bröt hon ihop av hunger och trötthet och sov en stund. Det är ansträngande med så mycket utveckling.


Nästa inplanerade besök på BVC är ettårskontroll. Vart har det här året tagit vägen?

2 kommentarer:

  1. Alla säger sådär, "vart har året tagit vägen?!". Känner mig nästan konstig - jag känner inte alls så. Jag vet precis vart det tagit vägen. Tycker att det var ganska segt, faktiskt. Mest gått runt som en trött zombie (förutom första tre mån då jag var sjuk. Då var jag en sjuk zombie). Vår lillkille blir ett på lördag. Äntligen! Har faktiskt sett fram emot ettårsdagen. Allt är så mkt lättare nu, även om jag fortfarande har nätter då jag bara får sova runt två timmar.

    Hur lång är hon förresten? Jag blir lite irriterad på alla kurvor. Så länge barnet mår bra är ju allt fint. Victor vägde 10,64 på 10-månskontrollen (77cm). Han är ganska stor. Lite jobbigt att bära ;)

    Anna Granström.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att tiden bara flyger iväg! Samtidigt som jag tycker att jag inte hinner med något. Vi får väl se hur hösten känns, antar att det kanske inte rusar på lika snabbt när det blir grått och mörkt och vi är själva på dagarna.

      Lila A är 68 cm lång, men byxor i strl 68 är alldeles för stora runt midjan eftersom hon är så smal. Tänk vilken skillnad det är :-) Men hon utvecklas normalt och är nöjd och glad, så allt är väl som det ska vara antar jag. Det är ju svårt att mata i henne mer än hon vill äta, och hon äter ju oftast med god aptit.

      Radera