lördag 21 september 2013

Lördag

Dagen har bjudit på strålande väder, och de två trötta föräldrarna som sovit i skift under förmiddagen orkade ge sig iväg på bakluckebarnloppis. Min käre sambo brukar inte vara så förtjust i sådana tillställningar, men det sköna vädret gjorde att t o  han tyckte att det var ganska trevligt. Han körde vagnen, jag skötte shoppandet (med bravur), och sedan fikade vi alla tre. Lilla A har fått en pulka, en cykelhjälm och lite kläder som än så länge är för stora.

Vi lyckades också klara av lite vanlig mathandling och inköp av nya jeans till mannen. Och så har jag införskaffat nästa bokcirkelbok. Spänningen är stor nu när jag ska ge mej på storsäljaren och snuskboken 50 nyanser av honom. S kunde inte hålla sig, utan stod och bläddrade medan jag lade Lilla A för eftermiddagsluren. Han såg framemot min läsning, sa han...

Nu på kvällen har vi fått ålandsbesök och imorgon blir det förmodligen en tripp till Stockholm. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar