måndag 16 september 2013

Nöjd över mej själv

Idag har jag klivit ur min comfort zone. Jag har nämligen varit på provsjungning, eller antagningsprov, till en kör. En jäkligt avancerad kör. Mer avancerad än jag hade föreställt mej.

Jag har ungefär tusen gånger tänkt att jag ska ta upp sjungandet igen, men det blir aldrig så. Orsak? Först hittar jag ingen kör att sjunga i, sedan om jag väl hittar någon tycker jag att nivån är för låg, och för att sjunga i en mer avancerad kör krävs antagningsprov, och det fegar jag alltid ur från.

Men nu har jag alltså varit och provsjungit. Sjukt nervös innan, och inte är jag heller helt nöjd med min insats, men jag är sjukt nöjd över att jag gjorde det! Och med tanke på hur det jag hörde av deras repetition lät behöver jag inte ha den minsta ågren över att inte bli antagen. Dessutom var det tydligen rätt många som provsjöng.

Jag har uppträtt solo inför en "jury" som fick Idol-juryn att framstå som små änglar, jag har sjungit prima vista efter noter och gjort gehörstest. Till sist sjöng vi 4-stämmigt. Och sedan andades jag ut, sänkte axlarna och gick hem. Mycket nöjd över att jag pallade, och brydde mej faktiskt inte så mycket om att jag sjöng fel på den tredje notraden, och att jag inte klarade alla gehörsövningar. Jag gjorde det!

1 kommentar: