lördag 26 oktober 2013

Vuxenpoäng så in i h-vete

Just nu känns det som att livet rusar på som i videon till Madonnas låt Ray of Light (<- länk - för er "lite mindre internetvana läsare" betyder det att när texten framträder i annan färg och muspekaren ändrar utseende kan man klicka på den färgade texten för att länkas vidare till någon annan internetsida, i det här fallet musikvideon till nämnda låt. Så nu slipper ni missa så mycket information när ni läser ;-) )

För två veckor sedan lyckades vi på ca 48 timmar fira min födelsedag retroaktivt, köpa hus och gifta oss. Sedan dess har vi påbörjat försäljning av min lägenhet, vi har städat som två maniska möss på speed för att få snygga bilder inför fotograferingen, som avklarades i förrgår, och nu fortsätter städandet och plockandet inför visningen som är om en vecka.

Lägenheten ligger nu på hemnet (<-länk igen - ni minns det som står några rader upp. Så klicka nu på det färgade ordet! Såja, bra.) Jag konstaterade att det faktiskt kändes lite jobbigt för den personliga integriteten att outa mitt hem sådär, men å andra sidan känns det faktiskt inte som mitt hem på bilderna, eftersom det är så avskalat. Och nu outar jag det alltså igen, för er som läser här.

Huset vi har köpt är ett parhus från 1989, och jag hoppas hoppas hoppas att det blir bra. Allt har gått så fort nu när det äntligen händer något, så jag har överhuvudtaget inte hunnit landa känslomässigt. Både bra och dåligt, kanske. Jag är, någonstans bakom all stress, fylld av en mängd motstridiga känslor inför flytten. Jag både ser framemot det samtidigt som jag tycker att det känns väldigt jobbigt att lämna det här. Mitt hem.

Att vara någons fru har jag knappt hunnit reflektera över, men jag kallade S för "min man" för första gången häromdagen. Jag märker det mest på att jag har en väldigt fin ring på mitt vänstra ringfinger.

Samtidigt som jag stressar, har ångest, drömmer märkliga drömmar om "nya dimensioner" och dricker alldeles för mycket kaffe för att orka med, så känns livet väldigt roligt just nu. Vuxenpoängen bara rasslar in (på tiden kanske) och det ska bli så kul att få inreda vårt hus. Vårt nya hem.

6 kommentarer:

  1. Hjärtligaste gratulationer!!!!
    Veronica

    SvaraRadera
  2. Men GRATTIS! Shit vad mycket saker! Fru - grattis! Hus - grattis! Födelsedag - grattis! Fin lägenhet du säljer förövrigt.

    Annagranstrom.com

    SvaraRadera
  3. Gud jag har missat massa saker!!!!! Grattis till ALLT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :-) Ja, här händer det grejer tydligen. Knappt man hinner med själv.

      Radera