onsdag 20 november 2013

All denna konsumtionshets

...gör mej stressad. Julhandeln förväntas återigen slå rekord, något som den tycks göra varje år (dock inte ifjol). Jag tycker inte om att ha skåpen fulla med saker jag inte använder, och jag tycker inte om att slänga prylar som fungerar.

Däremot är jag en glad förespråkare av second hand och loppis, och tycker att det är hur roligt som helst att fynda begagnat. Man sliter lite mindre både på ekonomi och jordens resurser, och jag är en snål fan. Och så kan jag få utlopp för eventuellt och plötsligt påkommet shopping-begär utan att det får alltför stora proportioner. Sedan kan man ju bara sälja vidare eller skänka till Röda Korset eller Myrorna när man vill rensa och så kan någon annan kanske få glädjas åt att handla billigt.

Något jag dock aldrig gör mej av med är böcker. Jag har försökt några gånger, men det känns inte rätt. Jag älskar mina bokhyllor, och snart har jag ju ett helt hus som jag kan fylla med litteratur.

Konsumtionshetsen drabbade mej lite grann häromdagen, så här får ni bilder på mina senaste materiella tillgångar.


Koffert att förvara t ex leksaker i. S tycker att den är skitful.

Djup tallrik Gefle Marta

Bozz åkpåse från Tradera





Och så har vi en ettåring som snart börjar gå. I övermorgon har det gått ett år sedan jag stånkade på förlossningen, och Lilla A går nu några steg utan stöd. Jag tror att man kan säga att hon går på sin ettårsdag.


Fånig bild på ett barn som börjar bli svårfotograferat med mobilkameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar