tisdag 5 november 2013

Tillbaka i Uppsala

Alla utom kattpensionären herr Fröding är tillbaka på hemmaplan. Det tog inte många minuter före det såg ut som vanligt här hemma och man aldrig skulle kunna gissa sig till att det hade varit visnings-stylat. Jag skrattade lite när jag såg att mäklaren hade gömt en av kryddväxterna som vissnat i kylskåpet.

Nu är innehållet från köksskåpen utspritt över golvet, tvätten ligger på hallgolvet, resterna av Lilla A:s gröt sitter stenhårt fasttorkade på bordskanten och schampoflaskorna och sophinken i badrummet är upplyfta i handfatet för att inte undersökas allt för närgånget av små barnfingrar (och mun).

Själv har jag nervositetskissat ett antal gånger idag. Först för att mäklaren sa att hon hade förväntat sig mer folk på visningarna. Och sen för att buden började ramla in. Inte mindre än fyra (4!!) budgivare, trots relativt få besökare alltså.

Nu ska jag vara nervös ett tag till, men samtidigt är det så skönt att veta att lägenheten kommer att bli såld, så att vi slipper ha fler visningar med allt pyssel runt omkring.


Eckerölinjen på väg mot Åland. Spännande bok.

Jag är så avundsjuk på min svägerskas burksamling. Och att hon har ett perfekt ställe att ha alla sina burkar på.

Bra bok, som jag kan nörda ner mej i och läsa hur många gånger som helst

Några av helgens loppisfynd. Jag vet inte vad jag ska göra med alla plåtbrickor jag har samlat på mej. Det kanske blir många fikastunder på altanen framöver.

Fat i Rörstrands Verdura, tyvärr väldigt sliten och kantstött

Lilla A kör moped i lekrummet på Rosella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar