onsdag 4 december 2013

Magsjukeföljetongen, för er med sjuka böjelser

Efter att ha varit magsjuk, som jag ju redan har gnällt om, har jag varit utan aptit i ett par dagar. Faktum är att sedan i söndags vid 17-tiden har jag endast ätit sammanlagt 4 mackor och en tallrik yoghurt fram tills idag.

Idag mådde jag dock ganska bra, men var trots det inte särskilt hungrig. Jag pinade i mej lite frukt för att inte ramla ihop, och medan jag och Lilla A var ute och promenerade slog den till. HUNGERN. Pang! Så där bara, utan förvarning, när jag passerade McDonalds. Jag hade kunnat äta vad som helst tror jag. Omedelbart.

Jag höll mej borta från Donken och beställde istället sushi som jag tog med mej hem. Väl hemma fick jag slåss mot ettåringen för att kunna äta min mat. Hon skrek och rev efter min tallrik, men givetvis inte för att äta, utan för att förstöra. För hon är ju som sagt på sin mandarin-och-gröt-diet och äter såklart inte sushi.

Efter att ha kämpat och hållit henne undan med den ena armen samtidigt som jag åt med den andra hann jag sätta i mej mer än hälften av portionen innan jag reflekterade över att den inte ens var god. Det var något med wasabin, som var fruktansvärt besk. Så går det när man glufsar i sig och sväljer utan att tugga.

Sushi kanske inte är den optimala post-magsjukematen, men det har hänt förut att jag har blivit våldsamt sugen på det när jag har blivit frisk efter en omgång. Och nu är jag mätt iallafall.

Lilla A däremot, hon har heller knappt ätit något alls. Hon kanske också har magsjukekänningar trots att hon inte kräks. Det enda hon vill ha är i princip mandarin, som sagt. Gröt går någorlunda. Och nu undrar jag hur mycket mandarin en ettåring bör äta? Är det hälsovådligt att äta för mycket?


Mmm, mandarin...

Hm, det här smakar suspekt.

VAD FAN, det där var ju inte mandarin, det var ju ÄPPEL, din förrädare!

Åååh, jag bryter ihop...!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar