måndag 9 december 2013

Sur som fan

Idag är gnällkärringen upprörd över hur folk beter sig när det gäller annonser på nätet. Jag har vid lite olika tillfällen handlat saker från t ex Blocket eller köp- och säljgrupper på nätet. Generellt måste jag säga att folk är allmänt oartiga när det gäller hur man sköter kommunikationen, och då gäller det både säljare eller potentiella köpare.

När man vill köpa en vara verkar det vara mer regel än undantag att folk inte ens hör av sig när man mailar och visar intresse. Varför då? Vill man inte sälja sin grej? Och om man redan har sålt den - varför tar man då inte bort annonsen?

Och tvärtom, när man själv har annonser ute är de en mängd personer som hör av sig, ofta med skambud, men när man sedan försöker avtala något dör konversationen ut.

Orsaken till att jag surar över detta idag är att jag större delen av dagen har suttit och väntat på en tjej som skulle komma och hämta ett skötbord hon ville köpa. Strax efter kl 13 skulle hon komma. Och visst, klockan är ju förvisso efter 13 (den är 19.30) men vad "strax" betyder verkar vi ha lite olika uppfattningar om.

Innan jag började sura över detta var jag och Lilla A på Babylab och deltog i en studie igen. Hon fick titta på samma film ungefär tio ggr - en film där en hand släpper ner en boll i en hink. Den var tydligen spännande och bra, för hon tittade väldigt koncentrerat. 5 blöjor av 5 möjliga blev betyget.

På Babylab finns det blåa hästar

Och så kan man lära sig räkna där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar