söndag 19 januari 2014

Helgen är slut

Helgen lider mot sitt slut. Vi brukar alltid sammanfatta hur helgen har varit tillsammans med tonåringarna innan de åker hem. Då börjar vi med att ta upp om det finns något som har varit "mindre bra" under helgen, för att sedan ta upp det som har varit bra, och så avslutar vi med något som vi ser framemot. Alla måste säga något, men man får säga precis hur mycket man vill.

Idag blev det väldigt mycket "bra" som kom upp, och jag håller med. Den här helgen har faktiskt varit bra. Alla har varit på mestadels bra humör, vi har varit ute, och födelsedagsfirandet var lyckat.

Idag åkte jag och födelsedagsfiraren längdskidor, och vi kände oss mycket nöjda med vår bedrift när vi kom hem. Det minsta barnet har åkt i sin pulka, och verkade mycket förnöjd hon också.

Nu är bara den äldsta tonåringen kvar, och hon åker till sin skola i Bollnäs imorgon, och S har vanlig arbetsdag. Jag och Lilla A ska roa oss med något under dagen, och på kvällen har jag min älskade bokcirkel, då vi ska diskutera boken Maken av Gun-Britt Sundström. Boken är skriven på 70-talet och handlar om huvudpersonens relation till sin partner. Intressant, men tidvis väldigt tung och komplicerad läsning. Och väldigt 70-taligt, fast det var lite roligt.


Allting man kan sätta på huvudet är kul. Pyjamasen är pappas från 70-talet

Vantar är också kul

Det här var det dock bara mamman som tyckte var kul. Lilla A började gråta då hon såg mej prova pappans brandkårsluva



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar