måndag 27 januari 2014

Nya frisyrer

Mannen bara jobbar och jobbar, men idag var han tvungen att sluta lite tidigare eftersom han dels skulle klippa av sin fluffiga frisyr, och sedan skulle på ett möte. Lilla A och jag passade på att åka med in till stan och gjorde lite ärenden och hejade även på frisören medan vi var i närheten.

Mitt hår var i desperat behov av klippning efter att inte ha varit i närheten av en sax på 5 månader, samtidigt som amning postgraviditet har medfört att största delen av det har ramlat av. I vår familj är det dock bara S som nuförtiden har tid att klippa sig, eftersom någon av oss måste hänga med Lilla A.

Nu råkade det sig att vår gamla kvartersfrisör hade en ledig tid under eftermiddagen, och enligt henne var det iiiiiinga problem att Lilla A var med. Jag kände mej lite tveksam, men tänkte sedan att jag lika gärna kan chansa på att det går bra.

Vi hann in till stan en sväng, och passade på och köpte mutmat och en liten leksaksbil innan det var dags. Och barnet hade inte ens tid att leka med sin nya bil, hon var så fascinerad av klippandet. Så nu är både maken och jag nyfrissade, det är bara Lilla A som ser ut som Svinto-dreads i bakhuvudet, men det lär inte vara så mycket att göra åt. Förhoppningsvis har det växt bort tills hon börjar gymnasiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar