onsdag 1 januari 2014

Nya tag, hej och hå

2013 är över. Jag tänker inte sammanfatta eller reflektera fler gånger, det känns som om jag har gått igenom allt tillräckligt för nu. Just nu har vi "jullov", maken är ledig och hans äldsta är här.

Nyårsafton igår blev en stillsam men mysig kväll, och HÄRREGUD vad mat vi tryckte i oss. Jag måste lyfta svansen och berömma oss för en fantastiskt god måltid.

För närvarande njuter jag av egentid vid datorn (med makens jobbmobil som modem - tack, brandkåren!). Den lilla somnade i samma ögonblick jag lade ner henne i sängen, och de andra två är på bio.

Annat jag har gjort idag är spraymålat lite möbler på gården, ungefär samtidigt som alla grannar tog sin nyårsdagspromenad och ville komma fram och hälsa och småprata, medan jag förpestade den friska luften i kvarteret med mina färgångor.

Jag försökte samtidigt också dölja den runda fläcken på trätrappan efter marschallen som stod där igår, tills maken/brandmannen upplyste mej om att man inte får ställa marschaller på brännbart material. Där ser man. Det är mycket man ska tänka på när man bor i hus. Att inte elda ner det, till exempel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar