måndag 13 januari 2014

Vinter

Det är äntligen vinter ute! Jag vet att jag förmodligen provocerar en del av er nu, men jag passar ändå på att uttrycka hur glad jag är över att snön och kylan kom! Och det är inte för att jag längtar efter att få betala elräkningarna i vårt nya, eluppvärmda hus, eller för att vi har snö på vår uppfart och ännu inte har införskaffat någon skyffel.

Det är inte heller för att det tar en hel evighet att komma utanför dörren med barnet, som tar en halv evighet att klä på (särskilt när hon passar på att göra nummer två i blöjan precis när man har fått på overallen och alla hundra lager kläder under den).

Nej, jag är mest nöjd över att jag äntligen ska få möjlighet att åka skidor, vilket jag har tjatat om i ungefär två år, när diverse graviditeter, illamåenden och småbarn kom emellan. Snart så! En tripp till fjällen är inplanerad, så snälla E & E, banga inte ur nu, för då blir jag deprimerad! På allvar.

Lilla A verkar mer sugen på sommar och sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar