onsdag 5 februari 2014

Nybäddat

...inne hos Lilla A. Man får lust att krypa ner själv. Lilla A som för övrigt bröt ihop av trötthet nyss.

Från att ha varit sitt vanliga glada jag transformerades hon till hysteriskt skrikande och ilsket matkastande snorgärs på ca en sekund. Tillvaron rasade när jag tyckte att vi skulle gå in och äta efter att ha varit och handlat istället för att vara kvar ute. Fruktansvärt, kan man tycka. Hon kastade en banan och ett mjölkglas på mej några gånger, sedan blev det jag som kastade henne i säng, där hon somnade lika snabbt som hon blev arg. 

Hoppas att det här med att kasta saker när man är arg är något som hör ettårsåldern till och som växer bort med tiden. Det är ett rätt ocharmigt beteende kan jag tycka. 

Nu ska jag ägna mej åt att packa upp maten som vi ska äta upp i Vemdalen under veckan som kommer. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar