tisdag 4 mars 2014

Gå en dag i mina skor

Det finns ett par personer som just nu klampar på i för stora skor, större än de kan hantera. För egen del känner jag också att skorna är många nummer över det som passar mej. Jag tycker jag har fått vad jag förtjänar och mer därtill, om man nu ska tänka i termer av karma. 

Vad är det för fel på vanlig grå vardag? Den där trista, tråkiga? Jag bara längtar efter vardagstristess - jobb, middagsplanering, storhandla, städning, kanske dagishämtningar och -lämningar. Man ägnar sig åt förkylningar, byter blöjor, kryddar till det med missionären någon fredag i månaden när man inte har kräksjuka eller har jobbat över allt för många timmar. 

Vad är det för fel på det egentligen? Jag behöver inte den här spänningen i mitt liv. Jag vill ha tillbaka mina slitna 38:ans Converse med lera och hundbajs under. Ett par pumps vore förstås inte heller helt fel, men de får inte vara för stora, kippa i hälen eller så. Ge mej inte mer än jag klarar av, snälla. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar