tisdag 29 april 2014

Mamma är bäst

Jag har vid en ålder av nästan 37 år kommit på att barn kan vara rätt kul. Faktiskt. Jag är rätt sen... 

Jag är faktiskt inte en särskilt barnkär person. Jag älskar såklart mitt eget barn, mer än allt annat. Men barn generellt? Nja... 

Men lite har jag alltså mjuknat. Barn som är glada och förnöjda, inte jättesnoriga, eller nerbajsade, kan vara riktigt gulliga. Ibland. 

Och jag var tvungen att le för mej själv när jag hörde följande konversation äga rum hos våra vänner i Norrland förra veckan:

A, 4 år: Min mamma är jättestark. Hon är mycket starkare än din mamma. 

S, 2 1/2 år (imponerat): Ja-a!

A: Hon kan faktiskt dra din mamma i näsan. Jättehårt!

S (ännu mer imponerat och med stora ögon): Jaa-a!!


Jag har stora förväntningar på den dagen Lilla A börjar skryta över sin mammas förmågor. Näsdragningar, muskelstyrka eller vad det nu kan vara som känns värt att lyfta fram. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar