måndag 23 juni 2014

Semesterns första dag

En tripp Avesta tur-retur blev det idag alltså. När jag klev av tåget svartnade himlen, och hagel stora som basketbollar slog mej till marken och knockade mej halvt medvetslös. Ett tecken, tänkte jag, och vände alltså snabbt hem, till soliga Sunnersta, där jag ägnade resten av dagen åt att bygga lego, läsa om Miffy på bondgården och alla spännande ankor och lamm, titta lite på ett program om Hitler, skratta åt Lilla A som åt senap med stor förtjusning och fantastiskt minspel och sedan sjunga om trollmor och lyfta i ca etthundra mjukisdjur i spjälsängen. Alla ska med!

Trots förlamande trötthet satte jag mej vid symaskinen en stund när barnet somnat, och åstadkom en prototyp till en kjol, sydd av en gammal gardin. Det är ju så roligt! Jag skulle vilja hinna sy mycket mer, har massor med idéer. Vem har bestämt att dygnet bara ska ha 24 timmar? Och att man måste sova en tredjedel av dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar