tisdag 29 juli 2014

De senaste dagarna

Under de senaste dagarna har vi, trots hetta och trötthet, ändå hunnit göra lite grann. Vi har gjort en dagsutflykt till Öregrund.


Pappan i familjen har cyklat, bl a till badstränder och till svampställen. Barnet i familjen tyckte cykling var ansträngande.


Vi har också strosat runt vid Ulva kvarn, och fikat och svettats igenom bakluckeloppisen utan att göra några andra fynd än en bok för 2 kr åt Lilla A. Den tuggade hon genast sönder, i ett obevakat ögonblick...




Vi har också målat klart utebordet, nu är det bara stolarna kvar. De kanske blir klara till nästa år. Eller året därpå...


Och Lilla A har "bisskat". Hoppas att det intresset håller i sig upp i åldern.




Igår jobbade jag, och kastades rakt in i skärselden med en gång. Jag kände mej faktiskt tvungen att ringa upp jobbet idag, dels för att höra mej för angående hur det hade gått för min patient, men också för att framföra min irritation över bemötande från överordnade. Och drog förmodligen därmed igång en jäkla soppa... Jag brukar oftast inte ha några större problem att "lämna jobbet" när jag går hem, men igår var det svårt.

Idag är det maken som jobbar, och jag som har gjort det till mitt mission att häckla lata brandmän måste ge dem lite cred idag. De kämpar på, och det är inte kul att slita i den här hettan.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar