måndag 21 juli 2014

Livet fortsätter

Efter ett antal dagar på Gotland och bara smutsiga kläder i väskan lovar jag att jag var den enda i den här delen av landet som hade svarta jeans på sig idag. Och med en AC i bilen som fungerar ungefär en gång av tio, och 30 grader utanför bilrutan kan jag säga att det var djävulskt varmt. Med bara någon mil kvar gav jag upp och satt sedan i bara trosor i bilen tills vi var hemma på gården och jag försökte smyga in, obemärkt.

Vi är alltså hemma igen efter fantastiskt härliga dagar på Gotland. Underbart väder, mysigt kusinhäng och annars bara skönt och trevligt. Smolket i bägaren (för visst finns det ju alltid, verkar det som) är personer i min närhet som gör mej så besviken och ledsen.

En annan fundering - varför väljer man att frivilligt dra på sig en turban under årets typ varmaste dag? (ja, jag har sett människor göra det). Utan någon övertygad religiös åskådning, kraftigt håravfall, eller så? Tell me! Jag kanske kan lära mej något.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar