torsdag 30 oktober 2014

Biljävel

Mannen är i England på konferens med sitt jobb, så Lilla A och jag fixar jobb och dagis på egen hand. Det gick rätt bra, tills bilen vägrade starta i morse - först hemma och sedanen liten stund senare utanför förskolan.

Hemma startade den efter några försök, och lite varsamma smekningar. Utanför förskolan hann jag plocka ur mina väskor, jag förhandlade mej till att få stå hela dagen på 20-minutersparkeringen där jag stod, och var precis på väg att börja gå mot bussen.

Ett försök till, tänkte jag, och satte mej i biljäveln, som omedelbart startade. Jag behöver en ny bil! Den här känns opålitlig. Och en lottovinst. Vi håller som sagt på renoverar badrum, tvättstuga samt byter värmesystem. Det finns inte utrymme för en ny bil i budgeten. Inte på mååånga år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar