fredag 29 maj 2015

Min 2-årsdag

Jag har den äran att ha födelsedag idag. "Grattis mamma, 2 år", ropar dottern med jämna mellanrum. Tack tack. Svärföräldrarna var tidigt ute, och gratulerade redan för en månad sedan, och min mamma passade på att gratulera igår, "för att ha det gjort".

En alldeles lagom födelsedag, faktiskt. Jag har inte firat min 2-årsdag så där jättehårt, men dagen har varit bra ändå.

En värdelös natt innan, då jag till följd av vad som heter vena cavasyndrom inte kan sova. Hur jag än vrider och vänder mej blir jag yr och svimfärdig, p g a att bebisen trycker på det stora blodkärlet som för blodet från kroppen tillbaka till hjärtat. Det är mycket värre den här graviditeten än förra, men mitt blodtryck verkar vara lite högre dagtid, så oftast kan jag sova ett par timmar när Lilla A är på förskolan.

Jag fick mej iallafall lite sovmorgon, och väcktes av maken och dottern som kom in med paket och blommor. "Jag får också äta glass", avslöjades paketets innehåll, och efter det fick jag lyxfrukost, bestående - inte av glass - men nybakt bröd och andra delikatesser.

Angående presenten, avslöjade sedan maken att valet stod mellan en cykel och ett paket glass, men då vi har gemensam ekonomi, och jag nyligen uttalat att jag var för snål för att köpa en cykel, återstod glassen. Bra så. Jag kan ändå inte röra mej så mycket att jag lyckas kliva upp på en cykel, men glass däremot, har jag inga problem att sätta i mej.

Dagens bästa var nog att jag slapp plocka ur och i diskmaskinen.

2 kommentarer: