måndag 1 juni 2015

Förökelse

På vår lilla gårdsgata med små parhus ynglas det barn minsann. I andra ändan av det hus vi bor i vaggar en blivande mamma fram, och bebisen beräknas komma ut om två veckor. Mitt emot oss kommer det också en bebis i höst, och på gatan ovanför, fast i samma lilla samfällighetsförening, föddes det en liten tjej för ca tre månader sedan.

Förutom dessa grannbebisar är två bebisar på gång i vår lilla bokcirkel, plus Preja då. Och ytterligare två andra kompisar till mej är på tjocken.

2015, babyboomens år.

Jag försöker också få mina trädgårdsväxter att yngla av sig. Det går så där. Det ser dock bättre ut på gården nu än för några veckor sedan. Tyvärr hittar jag hela tiden nya "projekt" att ta mej an, varför resultatet av mina ansträngningar låter vänta på sig.

Bakom staketet hittade maken förvildade gamla krusbärsbuskar. Dem ska jag förbarma mej över, och försöka få att överleva någonstans på gården. Hur detta ska gå till vet jag ännu inte riktigt.

Nya stenar runt det som ska bli rabatt

Smultron på väg att flytta från hinkar till pallkrage

Krusbär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar